تعویض قطعات بدنه اتومبیل

 در General

تعویض قطعات بدنه اتومبیل

اگر شدت تصادف زیاد نباشد و آسیب‌های بدنه خودرو زیاد نباشد،
احتمالاً خودرو با صافکاری بیرنگ و نقاشی تمیز شود.
برخلاف عرف ایران عوض کردن قطعات بدنه خودرو آسیب دیده در اروپا و آمریکا بسیار طبیعی و عادی می باشد.
چرا که قطعات صدمه خورده دیگر مثل روز اولشان، استحکام نخواهد داشت،
پس برای استحکام خودرو قطعه آسیب دیده را تعویض می کنند.
از آنجا که در کشورهای پیشرفته کارخانه های سازنده قطعات بدنه خودرو عموماً جزئی از کارخانه مادر خودرو و یا تحت نظارت کمپانی مادر است و از استاندارد های بالایی برخوردار هستند، مردم ترجیح می دهند از قطعات نو استفاده کنند.
در کشور ما، به خاطر تمایل زیاد مردم به خرید خودروهای کارکرده و تاثیرات هر صافکاری و نقاشی و یا تعویض قطعات در قیمت اتومبیلهای کارکرده سبب شده که مالکان خودرو و صافکاریها درپی بهترین شیوه ای صافکاری به منظور حفظ قیمت خودرو بعد از تصادف می باشند.

قطعات قابل تعویض بدنه اتومبیل

اگر بدنه خودرو آسیب جدی و غیر قابل اصلاح دیده باشند، باید عوض گردند،
قطعات قابل تعویض بدنه عبارتند از: درب‌های خودرو، کاپوت، صندوق، سپر‌های خودرو، کاب خودرو و لولاهای اتصال
تعویض هر کدام از این قطعات به نوعی از ارزش خودروتان می کاهد.
تعویض این قطعات در سواری و کارایی ماشین تاثیری ندارد ولی کیفیت رنگ آنها به منظور زیبایی خودرو از اهمیت بالایی برخوردار است.

تاثیر عوض کردن قطعات

دقت فرمایید که عوض کردن قطعات خودرو به مفهوم آسیب جدی بدنه خودرو در طی یک تصادف جدی خواهد بود.
ممکن است بر اثر تصادفی که منجر به تعویض قطعه بدنه شده است، شاسی نیز تاب برداشته باشد،
و یا صدمات جبران ناپذیر دیگری دیده باشد.
هر چه تعداد قطعات تعویض شده بیشتر باشد، شدت تصادف و آسیب خودرو بیشتر خواهد بود،
مثلاً اگر یک گلگیر تنها تعویض باشد ماشین طبیعتاض سالم تر از ماشینی است که 3 تا در و یک سپر را تعویض کرده است.

اگر در کرج هستید، برای تشخیص تعویض شدگی و سلامت ظاهری و حرکتی اتومبیلی که قصد خریدش را دارید با ما تماس یگیرید.

پست های توصیه شده

یک نظر بدهید

شاسی بندیخط و خش