اصطلاحات صافکاری
اصطلاحات صافکاری
اصطلاحاتی مانند شاسی کشی ، مکش، بدون رنگ و … را شاید شنیده باشید.
صافکاری هم مانند تمام مشاغل دیگر دارای اصطلاحاتی می باشد که با دانستن آنها راحتتر خواهید توانست از مشاوره صافکار خود بهره ببرید.
در ادامه به برخی از مهمترین این عبارات اشاره خواهیم کرد.
در ادامه به برخی از مهمترین این عبارات اشاره خواهیم کرد.
شاسی کشی
شاسی کشی در واقع اقدامی است برای بازگرداندن شاسی اتومبیل به جای اولیه خود.
شاسی کشی عموماً با جک و یا جرثقیل صورت می پذیرد.
این اقدام زمانی ضرورت می یابد که ضربه وارد به ماشین شدید باشد به حدی که ضربه توانسته باشد ستونهای اصلی بدنه خودرو را جابجا کند.
شاسی کشی عموماً با جک و یا جرثقیل صورت می پذیرد.
این اقدام زمانی ضرورت می یابد که ضربه وارد به ماشین شدید باشد به حدی که ضربه توانسته باشد ستونهای اصلی بدنه خودرو را جابجا کند.
دستگاه مکش
دستگاه مکش چیزی مثل جارو برقی است با تفاوت بسیار در میزان مکندگی، به طوری که می تواند قسمت هایی که صرفاً فرو رفته شده و آسیب دیگری ندیده اند را بیرون بکشد.
این مکندگی بیشتر برای اتومبیل های منحنی مانند 206 مورد کاربرد است.
به یاد داشته باشید برای استفاده از این دستگاه حتماً باید از متخصصین استفاده شود تا رنگ ماشینتان نریزد.
این مکندگی بیشتر برای اتومبیل های منحنی مانند 206 مورد کاربرد است.
به یاد داشته باشید برای استفاده از این دستگاه حتماً باید از متخصصین استفاده شود تا رنگ ماشینتان نریزد.
رنگ کوره ای
رنگ کوره ای، در واقع فقط و فقط رنگ فابریکی اتومبیل شماست که توسط کمپانی سازنده خودروتان که مجهز به اتاق رنگ و هم چنین سیستم پخت رنگ می باشد، اجرا شده است.
مطمئن باشید صافکاریها و نقاشی ها به هیچ عنوان توانایی صرف چنین بودجه ای برای نقاشی ندارند.
مطمئن باشید صافکاریها و نقاشی ها به هیچ عنوان توانایی صرف چنین بودجه ای برای نقاشی ندارند.
بسیاری از صافکارها برای سرعت بخشیدن به پروسه ی خشک شدن رنگ، از لامپ هایی با اشعه UV سود می برند.
این لامپ های UV مطلقاً هیچ ارتباطی با رنگ های کوره ای ندارند.
این لامپ های UV مطلقاً هیچ ارتباطی با رنگ های کوره ای ندارند.
یکی از خصوصیات رنگ کوره ای این می باشد که در برخورد با تینر فوری ورآمده نمی شود، ولی رنگی که بوسیله ی صافکاری ها زده می شود، در تماس با تینر ور می آید.
پولیش خودرو
رنگی که روی بدنه خودروی شماست،
در واقع بین ۸ تا ۱۰ لایه از رنگ می باشد که بر روی هم قرار گرفته اند و ورق آهنی بدنه ی اتومبیل را پوشش می دهند،
پولیش کردن بدنه خودرو، در حقیقت یک لایه از این چند لایه رنگ را از بین می برد، ماحصل از بین رفتن لایه ی رویین براقتر شدن خودرو می باشد،
پولیش حتماً باید بوسیله ی متخصص انجام پذیرد چرا که زمان بندی معینی برای پاک کردن مواد پولیش بسیار مهم است.
به یاد داشته باشید که پولیش کردن خودرو به دفعات، رنگ بدنه را از بین می برد.
در واقع بین ۸ تا ۱۰ لایه از رنگ می باشد که بر روی هم قرار گرفته اند و ورق آهنی بدنه ی اتومبیل را پوشش می دهند،
پولیش کردن بدنه خودرو، در حقیقت یک لایه از این چند لایه رنگ را از بین می برد، ماحصل از بین رفتن لایه ی رویین براقتر شدن خودرو می باشد،
پولیش حتماً باید بوسیله ی متخصص انجام پذیرد چرا که زمان بندی معینی برای پاک کردن مواد پولیش بسیار مهم است.
به یاد داشته باشید که پولیش کردن خودرو به دفعات، رنگ بدنه را از بین می برد.
واکس پولیش
واکس پولیش پروسه ای مشابه پولیش دارد، ولی صرفاً بدنه را براق خواهد کرد و لایه ای از رنگ را از بین نمی برد.
افرادی که به براقی خودروی خود اهمیت می دهند، از این نوع پولیش و یا اصطلاحاً واکس کردن استفاده می کنند.
افرادی که به براقی خودروی خود اهمیت می دهند، از این نوع پولیش و یا اصطلاحاً واکس کردن استفاده می کنند.
پست های توصیه شده